19 Ağustos 2010 Perşembe

Minoxil: İşe yaramıyor diyen çarplılır



Androgenetik (babadan geçen) yani erkek tipi dökülme bir çoğumuzun başının belası. Keller üzerine ne kadar mit yaratılsa da ben hiçbir erkeğin saçsız dolaşmaktan zevk alacağını inanmıyorum.

Peder beyden antrenmanlı olduğumuz için ben de 30 yaşıma gelmeden tepemin açılacağının farkındaydım. Yine de insan öleceğini bile bile ölümsüzlüğü arar ya ben de bu dökülmenin önüne geçmek için bin türlü yol denedim. Galiba saç bilimciler o ölümsüzlük iksirini keşfetmişler :P

Denediğim onca yöntem arasında en başarılısı minoxil. Bir yıldır kullanıyorum (bunun 6 ayında askerdeydim) minoxidil(aslında bir hipertansiyon ilacı olarak üretilmiş, sonradan saç çıkarıcı etkisi ortaya çıkınca kelliğe karşı bir ilaç olarak piyasaya sürülmüş) adlı maddeyle yapılan Minoxil'i ve onun Amerikan versiyonu Rogaine'i kullanıyorum.

Gözlemlerim şöyle:

1- Saç dökülmesi durdu.
2- Bir yıl sonunda yavaş yavaş saçlarımın çıktığını fark etmeye başladım.
3- Başlarda bayağı bir saç döküyor (ama sonradan o saçlar yeniden çıkıyor.)

Şimdilik bir kapsülün(yaklaşık bir buçuk ay gidiyor) fiyatı 40 lira civarı yani yılda 250 TL'ye kellikten kurtulabilirsiniz.

Bu arada unutmadan saç ektirme operasyonları da oldukça sağlam kliniklerde 2500 TL'ye kadar düşmüş. Kesin çözüm olarak onu da düşünebilirsiniz.

1 yorum:

  1. Minoxidil sadece 2-3 sene öncesine kadar kaybedilen saçları geri getirebilir.İlk 6-12 aylık kullanım sürecinde çıkarabileceği kadar saç çıkarır.Sonrasında etkisi biter çünkü daha evvel dökülen saç folikülleri çoktan ölmüştür.Kullanımı bırakıldığında çıkardığı saçtan daha fazlasını kaybedersiniz.Test sonuçları genelde 6 aylık periyodları kapsadığı için harika sonuçlar görülebilir ama uzun süreçte etkisi lineer olarak devam etmez.DHT hormonu zarar vermeye devam edeceği için anti androjen ya da estrojen desteği olmaksızın kelliğin durdurulması ya da saçın eski yıllara döndürülmesi imkansızdır.Anti androjen ve estrojen kullanımı da erkeklere uygun olamayacağı için kellikle barışmak dışında yapılacak birşey yok.Zaten erkek tipi saç dökülmesi üzerine bir çalışma da yok tıp dünyasında.FDA onaylı ilaçlar bile aslında başka rahatsızlıklar için çıkarılan ancak yan etkisinin saça olumlu etkisi nedeniyle kullanılan ilaçlardır.(minoxidil,finasteride..biri tansiyon biri prostat içindir bu ilaçlar).Yani anlayacağınız saç sektöründe hiçbir şey yapmadan para kazanan bu kadar firma varken saç dökülmesini durdurup tersine çevirecek bir ilaç üretmek büyük firmaların bindiği dalı kesmesi olacaktır.Yani büyük firmalardan saç dökülmesi sorununu çözecek birşey beklemek hayalcilik olur..minoxidil gibi bir üründen böylesine para kırarken ne gerek var değil mi..

    YanıtlaSil